Apunts

El consum responsable és a prop teu

La campanya del Dia Mundial del Consumidor de la Diputació de Barcelona posa en valor i reivindica el consum de proximitat com una pràctica de consum responsable que genera una acció transformadora als municipis i ciutats.

Aquest març, les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor visitaran 68 municipis

Com cada mes, les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona faran ruta aquest març per poblacions de la província que no compten amb un servei municipal de consum. Concretament, les unitats aniran a 68 municipis de les comarques de l’Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Garraf, Maresme, Osona, Vallès Occidental i Vallès Oriental.

Llei d'habitatge: tot allò que cal saber per llogar una casa

La Llei té repercussions tant per als llogaters com per als propietaris. Estipula un límit anual a l'augment de les rendes i prohibeix a les agències immobiliàries cobrar comissions als arrendataris.

Fundació Eroski

Noves normes per millorar la transparència dels lloguers de curta durada

El Parlament Europeu va aprovar el 29 de febrer passat la imposició de requisits harmonitzats sobre com s'han de recopilar i compartir les dades relacionades amb el sector del lloguer d'allotjaments de curta durada. L'objectiu d'aquest nou reglament és impulsar la transparència i la responsabilitat entre les plataformes, alhora que es protegeix els consumidors de les ofertes fraudulentes.

Què és una targeta revolving?

Les targetes de crèdit anomenades “revolving” son un producte financer, semblant a les targetes de crèdit tradicionals, però se'n diferencien d’aquestes en el mètode de pagament: aquestes targetes permeten el cobrament ajornat mitjançant una quota que pot ser un percentatge sobre els diners utilitzats o bé una quantitat fixa, a diferència de les de crèdit, que cobren en un sol pagament les quantitats degudes (generalment a final de mes).

La factura elèctrica recupera temporalment l’IVA general del 21%

El darrer Consell de Ministres de l'any passat va aprovar que l'IVA de l'electricitat passés del 5% al 10% i que es mantingués aquest tipus impositiu fins a finals del 2024, sempre que es complís la condició de que els preus del megawatt hora al mercat majorista es mantinguessin alts, per sobre dels 45 euros/MWh.

Com fer una reclamació a un taller de reparació de vehicles

Quan ens lliuren el cotxe o la moto després del seu pas pel taller, tenim dret a una garantia sobre la reparació de tres mesos o de 2.000 quilòmetres recorreguts, sempre que no fem manipulacions posteriors pel nostre compte o a altres tallers. Si en aquest període sorgeix qualsevol incidència i cal reclamar al taller, és recomanable seguir aquests passos:

Pas 1: No deixar-ho per més endavant

Les reclamacions s’han de formular en el termini màxim de dos mesos des del lliurament del vehicle o de la finalització de la garantia.

Com fer una reclamació a una entitat financera

Entre les reclamacions més freqüents a les oficines locals de consum es troben els conflictes amb bancs i altres entitats financeres. Problemes amb les hipoteques, clàusules poc clares en crèdits al consum, comissions elevades i fraus amb targetes i banca electrònica, lideren les reclamacions.

El procediment que cal seguir per tramitar una reclamació en l’àmbit bancari és diferent del de les reclamacions generals de consum. Si apareix qualsevol incidència i cal reclamar al banc, és recomanable seguir aquests passos:

Jornada tècnica "L’accessibilitat universal en la compra de productes, la contractació de serveis i en la gestió de les reclamacions de consum"

Bon dia,

Per a totes les tècniques i tècnics de la Xarxa Local de Consum, amb les que ahir no vàrem poder coincidir a la Jornada de Mataró, us fem arribar l'enllaç al web de la Jornada, des d'on podreu descarregar els materials d'algunes de les intervencions que es varen fer durant el matí.

Nou guió radiofònic: Campanya del Dia Mundial del Consumidor 2022: serveis bancaris

Hem incorporat un nou guió radiofònic elaborat per l'equip de tècnics del nostre servei que intervenen en els mitjans de comunicació i que trobareu en l'apartat del menú situat a la part dreta superior de la pàgina de la comunitat virtual. 

El guió explica la campanya del Dia Mundial del Consumidor 2022 de la XLC. Aquest any s'ha escollit la temàtica dels serveis bancaris.