Aquest any la campanya commemorativa del Dia Mundial del Consumidor de la XLC té per lema "Serveis bancaris: coneix els teus drets", i com de costum, està adreçada a la ciutadania.
Durant els últims anys, els sectors econòmics que han acumulat més reclamacions dels consumidors de la demarcació de Barcelona han estat les telecomunicacions, el subministrament elèctric i els serveis financers. En el cas de les telecomunicacions i del subministrament elèctric des de la Diputació de Barcelona ja s’han realitzat campanyes informatives. A més de l’anàlisi de les reclamacions i consultes que ens arriben als serveis públics de consum locals, hem detectat dificultats dels col·lectius més vulnerables en les seves relacions amb les entitats bancàries i el risc real d’exclusió financera, que freqüentment suposa alhora un motiu d’exclusió social que afecta amb més intensitat a la gent gran, col·lectius vulnerables i a la població de les zones rurals.
L'objectiu prioritari d'aquesta iniciativa és informar a aquests col·lectius del seu dret a disposar d’un compte de pagament bàsic, així com també es vol informar la ciutadania sobre què cal fer per reclamar a una entitat bancària, convençuts que la millor defensa per evitar situacions de desprotecció és la informació i el coneixement dels usuaris.
Com és costum, la campanya consta de diferents elements comunicatius: pòsters, fulletó, vídeo, i capçaleres per incorporar en les xarxes socials que us podeu descarregar des de la pàgina Dia Mundial del Consumidor 2022 [3].
Enllaços:
[1] https://consum.diba.cat/
[2] https://consum.diba.cat/members/superviayc
[3] https://www.diba.cat/web/dia-consumidor/inici
[4] https://consum.diba.cat/node/1095