AVÍS: Ja us podeu descarregar els recursos comunicatius de la campanya del Dia del Consumidor 2022
Aquest any la campanya commemorativa del Dia Mundial del Consumidor de la XLC té per lema "Serveis bancaris: coneix els teus drets", i com de costum, està adreçada a la ciutadania.
Durant els últims anys, els sectors econòmics que han acumulat més reclamacions dels consumidors de la demarcació de Barcelona han estat les telecomunicacions, el subministrament elèctric i els serveis financers. En el cas de les telecomunicacions i del subministrament elèctric des de la Diputació de Barcelona ja s’han realitzat campanyes informatives. A més de l’anàlisi de les reclamacions i consultes que ens arriben als serveis públics de consum locals, hem detectat dificultats dels col·lectius més vulnerables en les seves relacions amb les entitats bancàries i el risc real d’exclusió financera, que freqüentment suposa alhora un motiu d’exclusió social que afecta amb més intensitat a la gent gran, col·lectius vulnerables i a la població de les zones rurals.
L'objectiu prioritari d'aquesta iniciativa és informar a aquests col·lectius del seu dret a disposar d’un compte de pagament bàsic, així com també es vol informar la ciutadania sobre què cal fer per reclamar a una entitat bancària, convençuts que la millor defensa per evitar situacions de desprotecció és la informació i el coneixement dels usuaris.
Com és costum, la campanya consta de diferents elements comunicatius: pòsters, fulletó, vídeo, i capçaleres per incorporar en les xarxes socials que us podeu descarregar des de la pàgina Dia Mundial del Consumidor 2022.