Com cada mes, les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) [3]de la Diputació de Barcelona faran ruta aquest març per poblacions de la província que no compten amb un servei municipal de consum. Concretament, les unitats aniran a 68 municipis de les comarques de l’Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Garraf, Maresme, Osona, Vallès Occidental i Vallès Oriental.
Els veïns poden pujar a les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor per conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a consumidors, i presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament. Aquestes unitats, a més, faciliten als ciutadans material informatiu i consells sobre alguns dels temes més consultats, per exemple, com estalviar en les factures d'aigua, gas i electricitat, o les clàusules en contractes hipotecaris, telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.
Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor formen part del programa de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. El seu equip tècnic dona resposta a les consultes i reclamacions que hi fan directament els ciutadans de manera presencial i també atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels més de 200 ajuntaments adherits a aquest servei.
Enllaços:
[1] https://consum.diba.cat/
[2] https://consum.diba.cat/members/cebrianpd
[3] https://www.diba.cat/documents/167269/402442343/2024_marc.pdf/47b54d16-c22f-edd9-abd5-7cfee3bcbe22?t=1709306412985
[4] https://consum.diba.cat/node/1253