Aquest març, les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor visitaran 68 municipis

Com cada mes, les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona faran ruta aquest març per poblacions de la província que no compten amb un servei municipal de consum. Concretament, les unitats aniran a 68 municipis de les comarques de l’Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Garraf, Maresme, Osona, Vallès Occidental i Vallès Oriental.

Els veïns poden pujar a les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor per conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a consumidors, i presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament. Aquestes unitats, a més, faciliten als ciutadans material informatiu i consells sobre alguns dels temes més consultats, per exemple, com estalviar en les factures d'aigua, gas i electricitat, o les clàusules en contractes hipotecaris, telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor formen part del programa de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. El seu equip tècnic dona resposta a les consultes i reclamacions que hi fan directament els ciutadans de manera presencial i també atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels més de 200 ajuntaments adherits a aquest servei.

Etiquetes:
UMIC