El Tribunal Suprem ha dictat una sentència clau que posa el focus en la responsabilitat dels bancs davant les estafes digitals patides pels seus clients.
La resolució judicial del 9 d'abril estableix que les entitats bancàries hauran de reemborsar immediatament les quantitats defraudades, tret que puguin demostrar que hi va haver negligència greu per part de l'usuari.
La decisió del Suprem sorgeix en un context d'augment dels fraus bancaris en línia, on modalitats com el phishing, el smishing o els fraus amb Bizum s'han convertit en problemes quotidians. Aquesta sentència reconeix que la banca digital ha d'oferir mecanismes segurs i eficaços de protecció per al consumidor.
Segons l'Alt Tribunal, quan es produeix una operació fraudulenta no autoritzada pel client, el banc té l'obligació legal de tornar els diners robats sense demora, d'acord amb el que preveu la Directiva europea de Serveis de Pagament (PSD2) i la seva transposició a la legislació espanyola.
El Tribunal Suprem ha dictat una sentència clau que posa el focus en la responsabilitat dels bancs davant les estafes digitals patides pels seus clients.
La resolució judicial del 9 d'abril estableix que les entitats bancàries hauran de reemborsar immediatament les quantitats defraudades, tret que puguin demostrar que hi va haver negligència greu per part de l'usuari.
La decisió del Suprem sorgeix en un context d'augment dels fraus bancaris en línia, on modalitats com el phishing, el smishing o els fraus amb Bizum s'han convertit en problemes quotidians. Aquesta sentència reconeix que la banca digital ha d'oferir mecanismes segurs i eficaços de protecció per al consumidor.
Segons l'Alt Tribunal, quan es produeix una operació fraudulenta no autoritzada pel client, el banc té l'obligació legal de tornar els diners robats sense demora, d'acord amb el que preveu la Directiva europea de Serveis de Pagament (PSD2) i la seva transposició a la legislació espanyola.