Notícies

17a edició Cercle de Comparació Intermunicipal OMIC

Els passats 3 i 5 de juny van tenir lloc al Recinte Mundet de Barcelona, els tallers de la 17a edició dels Cercles de Comparació Intermunicipal OMIC.

La participació dels municipis que en formen part va ser superior al  80% amb una valoració mitjana de 9,5 sobre 10.

Finalització del Curs avançat de Mediació de consum

El passat 15 de maig va finalitzar el Curs avançat de Mediació de consum, de 60 h. de durada, adreçat al personal tècnic dels ens municipals i a professionals de la Diputació de Barcelona. Amb aquest curs els participants certificats han assolit els requisits legals per exercir com a mediadors de consum.

S’ha treballat la mediació i les seves etapes, les competències del mediador, els nous recursos en la gestió de la mediació i s’ha posat en pràctica els coneixements i les eines adquirides.

Està prevista una propera edició per l’any 2026.

La UE exigirà un nou sistema d'etiquetatge per als telèfons intel·ligents i tauletes

El nou reglament estableix requisits específics per a la inclusió d'etiquetes energètiques precises i fitxes d'informació del producte en aquests dispositius. Entre altres, els fabricants de telèfons hauran d'informar de la fitxa tècnica completa, marca y model del dispositiu, classe de eficiència energètica (de la A a la G), autonomia de la bateria per carrega completa (en hores y minuts), números de cicles, classe de resistència als cops, grau de reparabilitat i l'índex de IP de protecció davant la pols y la humitat.

La banca haurà d'assumir les pèrdues pels fraus digitals als clients

El Tribunal Suprem ha dictat una sentència clau que posa el focus en la responsabilitat dels bancs davant les estafes digitals patides pels seus clients.

La resolució judicial del 9 d'abril estableix que les entitats bancàries hauran de reemborsar immediatament les quantitats defraudades, tret que puguin demostrar que hi va haver negligència greu per part de l'usuari.

Programació de les visites de les unitats mòbils d'informació al consumidor pel mes de juny

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona visitaran durant el mes de juny 80 municipis barcelonins que no compten amb un servei municipal de consum, per facilitar que els veïns puguin presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament.

Calendari de visites

Estudi d’hàbits de consum i compra de les comarques de Barcelona

La Diputació de Barcelona ha presentat els resultats de l’Enquesta d’Hàbits de Consum i Compra 2024, que analitza els perfils, preferències, comportaments i motivacions de compra de les llars de les comarques de Barcelona. L’estudi suposa una actualització dels baròmetres anteriors, fets al 2017 i al 2019, i la Diputació de Barcelona el posa al servei dels ajuntaments, agents i entitats per orientar les polítiques públiques de promoció econòmica i desenvolupament comercial en l'àmbit local i comarcal.

Informe Safety Gate 2024

La Comissió Europea ha presentat el seu informe anual sobre Safety Gate, el Sistema Europeu d'Alerta Ràpida per a Productes No Alimentaris Perillosos. L'any passat es van notificar 4.137 alertes, la quantitat més gran d'alertes mai registrada des del llançament del sistema el 2003. L'informe incorpora les mesures adoptades pels Estats membres de la UE, Noruega, Islàndia i Liechtenstein per evitar danys als consumidors i aturar la seva venda.

Més informació

“I tu, què tries?, #JoTrioComerçJust”

La Diputació de Barcelona dona suport a la campanya “I tu, què tries?, #JoTrioComerçJust”, on hi participen 168 municipis i 41 centres educatius que se celebra en el marc de la XXVI edició del mes mundial del comerç just. La campanya posa al centre el consumidor en l’acte quotidià de triar aliments que produeixen productores locals agroecològiques i cooperatives de comerç just.

Més informació

80 municipis rebran aquest maig la visita de les UMIC

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona visitaran durant el mes de maig 80 municipis barcelonins que no compten amb un servei municipal de consum, per facilitar que els veïns puguin presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament. Consulta en aquest enllaç el calendari.

1

Gràcies per la vostra participació en el Dia Mundial del Consumidor: la campanya continua!

Volem expressar el nostre agraïment a tots els ens locals que heu participat activament en aquesta campanya compartint els materials o amb actes que tenien el lema de la campanya com a focus.

La vostra implicació i el vostre compromís és clau per difondre el missatge i sensibilitzar a la ciutadania.