Apunts

El consum responsable és a prop teu

La campanya del Dia Mundial del Consumidor de la Diputació de Barcelona posa en valor i reivindica el consum de proximitat com una pràctica de consum responsable que genera una acció transformadora als municipis i ciutats.

103 poblacions rebran visites de les UMIC el mes d’octubre

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona viatgen per la demarcació visitant els municipis de menys de 20.000 habitants que no disposen de servei municipal de consum.

Les UMIC permeten els ciutadans conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a consumidors. També faciliten material informatiu i consells sobre alguns dels temes més consultats pels ciutadans, per exemple com estalviar en les factures d'aigua, gas i electricitat, o les clàusules en contractes hipotecaris, telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.

Programació de visites de les UMIC el mes de setembre

El servei que ofereixen les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis de consum propis. El seu equip tècnic dona resposta a les consultes i reclamacions que hi fan directament els ciutadans de manera presencial. Consulta la programació del mes de setembre.

Les UMIC visitaran 83 municipis durant aquest mes de juliol

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen fent ruta en aquelles poblacions on no hi ha un servei municipal de consum específic. Gràcies a les UMIC, la ciutadania pot conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores

El TJUE recolza les posicions d’ADICAE en la macrodemanda per la clàusula terra en hipoteques

El Tribunal de Justícia de la Unió Europea ha reafirmat les posicions d'ADICAE relatives al control de transparència encara que sigui una acció col·lectiva de milers d'afectats i amb diverses entitats financeres implicades, declarant-les nul·les per manca de transparència i abusivitat. Això vol dir que tots els afectats han de ser compensats des del primer moment en què se'ls va començar a cobrar de forma indeguda.

Més imformació

L'OMIC de Logronyo crea un canal de missatgeria a WhatsApp per atendre la ciutadania

L'OMIC oferirà servei al públic mitjançant aquesta xarxa de missatgeria instantània de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 hores. Els usuaris podran formular preguntes sobre assumptes rellevants en matèria de consum que siguin breus, concisos. Per a qüestions més complexes o que requereixin el lliurament de documentació, el ciutadà haurà de contactar amb l'oficina mitjançant les vies tradicionals: telèfon, correu electrònic, formulari web i atenció presencial.

El valor de la qualitat vs la quantitat

L’Oriol Contreras, responsable de l’OMIC de Vilassar de Mar, comparteix les seves reflexions del darrer Taller de Millora dels Cercles de Comparació Intermunicipal de les OMICs en relació al valor de la qualitat vs la quantitat.

...

Reclamació de despeses hipotecàries

Si la vostra hipoteca va ser constituïda entre el 19 de juliol de 1984 i el maig de 2019, estem en termini per fer la reclamació, de la devolució per part de l’entitat financera, de les despeses generades i dels interessos meritats.

La prescripció del dret a reclamar deutes a les persones consumidores

La prescripció dels deutes i la meravellosa jurisprudència dels tribunals

Arrel de la darrera Sentencia judicial que he rebut, en relació a la prescripció del dret a reclamar deutes a les persones consumidores, em proposo analitzar novament aquesta figura jurídica -la prescripció- amb l’ànim d’aclarir certs aspectes. 

Les UMIC visitaran 86 municipis durant aquest mes de juny

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen fent ruta en aquelles poblacions on no hi ha un servei municipal de consum específic. Gràcies a les UMIC, la ciutadania pot conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores.

Calendari de visites