Destacats

dimecres
19
17:00h
Juny 2024

Què hem de fer si ens prenen els diners de la nostra banca electrònica?

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de l’Ajuntament de Mataró organitza un debat televisiu, el dimecres dia 19 de juny de 2024, a les 17h. a la sala d'actes de l'Espai Mataró Connecta (plaça de la Muralla, 21) per parlar de com reclamar al banc la devolució de quantitats transferides sense autorització si hem estat víctimes d’un frau operant amb banca electrònica o amb alguna targeta de crèdit o de dèbit.

1

Què és una targeta revolving?

Les targetes de crèdit anomenades “revolving” son un producte financer, semblant a les targetes de crèdit tradicionals, però se'n diferencien d’aquestes en el mètode de pagament: aquestes targetes permeten el cobrament ajornat mitjançant una quota que pot ser un percentatge sobre els diners utilitzats o bé una quantitat fixa, a diferència de les de crèdit, que cobren en un sol pagament les quantitats degudes (generalment a final de mes).

Com fer una reclamació a una entitat financera

Entre les reclamacions més freqüents a les oficines locals de consum es troben els conflictes amb bancs i altres entitats financeres. Problemes amb les hipoteques, clàusules poc clares en crèdits al consum, comissions elevades i fraus amb targetes i banca electrònica, lideren les reclamacions.

El procediment que cal seguir per tramitar una reclamació en l’àmbit bancari és diferent del de les reclamacions generals de consum. Si apareix qualsevol incidència i cal reclamar al banc, és recomanable seguir aquests passos: