La prescripció del dret a reclamar deutes a les persones consumidores

La prescripció dels deutes i la meravellosa jurisprudència dels tribunals

Arrel de la darrera Sentencia judicial que he rebut, en relació a la prescripció del dret a reclamar deutes a les persones consumidores, em proposo analitzar novament aquesta figura jurídica -la prescripció- amb l’ànim d’aclarir certs aspectes.

Les UMIC visitaran 86 municipis durant aquest mes de juny

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen fent ruta en aquelles poblacions on no hi ha un servei municipal de consum específic. Gràcies a les UMIC, la ciutadania pot conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores.

Calendari de visites

30 anys d’arbitratge de consum a Vilafranca del Penedès

Aquest divendres 31 de maig es compleixen 30 anys de la creació de la Junta Arbitral de Consum de Vilafranca. És un organisme adscrit a l’Ajuntament de Vilafranca que s'encarrega de resoldre les reclamacions presentades per les persones consumidores del municipi quan se senten perjudicades com a conseqüència de la compra d'un producte o de la prestació d'un servei.

Continuar llegint

Llei d'habitatge: tot allò que cal saber per llogar una casa

La Llei té repercussions tant per als llogaters com per als propietaris. Estipula un límit anual a l'augment de les rendes i prohibeix a les agències immobiliàries cobrar comissions als arrendataris.

Fundació Eroski

El consum responsable és a prop teu

La campanya del Dia Mundial del Consumidor de la Diputació de Barcelona posa en valor i reivindica el consum de proximitat com una pràctica de consum responsable que genera una acció transformadora als municipis i ciutats.

Noves normes per millorar la transparència dels lloguers de curta durada

El Parlament Europeu va aprovar el 29 de febrer passat la imposició de requisits harmonitzats sobre com s'han de recopilar i compartir les dades relacionades amb el sector del lloguer d'allotjaments de curta durada. L'objectiu d'aquest nou reglament és impulsar la transparència i la responsabilitat entre les plataformes, alhora que es protegeix els consumidors de les ofertes fraudulentes.

Què és una targeta revolving?

Les targetes de crèdit anomenades “revolving” son un producte financer, semblant a les targetes de crèdit tradicionals, però se'n diferencien d’aquestes en el mètode de pagament: aquestes targetes permeten el cobrament ajornat mitjançant una quota que pot ser un percentatge sobre els diners utilitzats o bé una quantitat fixa, a diferència de les de crèdit, que cobren en un sol pagament les quantitats degudes (generalment a final de mes).

La factura elèctrica recupera temporalment l’IVA general del 21%

El darrer Consell de Ministres de l'any passat va aprovar que l'IVA de l'electricitat passés del 5% al 10% i que es mantingués aquest tipus impositiu fins a finals del 2024, sempre que es complís la condició de que els preus del megawatt hora al mercat majorista es mantinguessin alts, per sobre dels 45 euros/MWh.

Aquest març, les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor visitaran 68 municipis

Com cada mes, les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona faran ruta aquest març per poblacions de la província que no compten amb un servei municipal de consum. Concretament, les unitats aniran a 68 municipis de les comarques de l’Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Garraf, Maresme, Osona, Vallès Occidental i Vallès Oriental.

Jornada tècnica "L’accessibilitat universal en la compra de productes, la contractació de serveis i en la gestió de les reclamacions de consum"

Bon dia,

Per a totes les tècniques i tècnics de la Xarxa Local de Consum, amb les que ahir no vàrem poder coincidir a la Jornada de Mataró, us fem arribar l'enllaç al web de la Jornada, des d'on podreu descarregar els materials d'algunes de les intervencions que es varen fer durant el matí.