Comunitat de pràctica

Noves guies sobre els requisits de seguretat alimentària i consum que han de complir els mercats

La Diputació de Barcelona ha elaborat dues guies informatives adreçades als municipis de la demarcació i als paradistes dels mercats municipals i dels mercats de venda no sedentària o mercats setmanals, sobre els requisits que han de complir en matèria de consum i de seguretat alimentària, respectivament.

divendres
22
09:30h
Novembre 2024

Presentació del nou catàleg de serveis 2024-2027

El pròxim divendres 22 de novembre de 09.30h. a 10.30h. us convidem a participar en una sessió informativa virtual (plataforma teams) per presentar-vos les novetats del Catàleg de Serveis 2025 de la Gerència de Serveis de Comerç i del Servei de Suport a les Polítiques de Consum.

dimecres
06
09:30h
Novembre 2024

Com organitzar fires i mercats d’aliments amb garanties per a les persones consumidores

Els mercats municipals, les fires i els mercats de venda no sedentària són un pol d'abastament d'aliments frescos i saludables, sovint artesanals o de quilòmetre zero. Per facilitar l’organització de fires i mercats d'aliments amb garanties en l'àmbit de la salut pública i el consum, us convoquem a una jornada que tindrà lloc al Fòrum Gastronòmic de Barcelona el pròxim 6 de novembre.

Inscripcions

dimecres
02
09:30h
Octubre 2024

Curs d’iniciació a la defensa de les persones consumidores en l’àmbit local

El pròxim 2 d'octubre iniciem una nova edició del "Curs d’iniciació a la defensa de les persones consumidores en l’àmbit local", dirigit a proporcionar a tècnics de l'administració local un aprenentatge bàsic en l'àmbit del consum.

Dates: 

  • Sessions presencials: 2, 9, 23 i 30 d’octubre i 6 de novembre de 2024.
  • Videoconferència: 16 d’octubre de 2023 (sessió voluntària dedicada al pràcticum)

Horari: de 9.30 a 14.00 hores

L'OMIC de Logronyo crea un canal de missatgeria a WhatsApp per atendre la ciutadania

L'OMIC oferirà servei al públic mitjançant aquesta xarxa de missatgeria instantània de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 hores. Els usuaris podran formular preguntes sobre assumptes rellevants en matèria de consum que siguin breus, concisos. Per a qüestions més complexes o que requereixin el lliurament de documentació, el ciutadà haurà de contactar amb l'oficina mitjançant les vies tradicionals: telèfon, correu electrònic, formulari web i atenció presencial.

El valor de la qualitat vs la quantitat

L’Oriol Contreras, responsable de l’OMIC de Vilassar de Mar, comparteix les seves reflexions del darrer Taller de Millora dels Cercles de Comparació Intermunicipal de les OMICs en relació al valor de la qualitat vs la quantitat.

...