Entre les reclamacions més freqüents a les oficines locals de consum es troben els conflictes amb bancs i altres entitats financeres. Problemes amb les hipoteques, clàusules poc clares en crèdits al consum, comissions elevades i fraus amb targetes i banca electrònica, lideren les reclamacions.
El procediment que cal seguir per tramitar una reclamació en l’àmbit bancari és diferent del de les reclamacions generals de consum. Si apareix qualsevol incidència i cal reclamar al banc, és recomanable seguir aquests passos:
Intel·ligència artificial com eina pel consum
Vull compartir com utilitzo la intel·ligència artificial aplicada al consum.
Com a eina per prendre decisions més responsables com a consumidor poso l'exemple de la compra de la meva taula de paddle surf. Genero un prompt perquè m'assessorés en funció de les meves característiques físiques i necessitats com a principiant i demano generar una llista per ordre de preferència de les 3 taules objecte d'anàlisi. Li demano que motivi la classificació i argumenti sobre les característiques diferencials de la primera en relació a la resta de taules.