Blogs

Consulta de la Comissió Europea sobre l’Agenda del Consumidor 2025-2030

El 13 de novembre de 2020, la Comissió va adoptar la Nova Agenda del Consumidor que estableix el marc estratègic per a la política de consumidors de la UE fins al 2025, amb l’objectiu d’apoderar els consumidors i promoure un mercat més just, ecològic i transparent.

 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ES/TXT/HTML/?uri=CELEX:52020DC0696

Intel·ligència artificial com eina pel consum

Vull compartir com utilitzo la intel·ligència artificial aplicada al consum.

Com a eina per prendre decisions més responsables com a consumidor poso l'exemple de la compra de la meva taula de paddle surf. Genero un prompt perquè m'assessorés en funció de les meves característiques físiques i necessitats com a principiant i demano generar una llista per ordre de preferència de les 3 taules objecte d'anàlisi. Li demano que motivi la classificació i argumenti sobre les característiques diferencials de la primera en relació a la resta de taules.

Com fer una reclamació a un taller de reparació de vehicles

Quan ens lliuren el cotxe o la moto després del seu pas pel taller, tenim dret a una garantia sobre la reparació de tres mesos o de 2.000 quilòmetres recorreguts, sempre que no fem manipulacions posteriors pel nostre compte o a altres tallers. Si en aquest període sorgeix qualsevol incidència i cal reclamar al taller, és recomanable seguir aquests passos:

Pas 1: No deixar-ho per més endavant

Les reclamacions s’han de formular en el termini màxim de dos mesos des del lliurament del vehicle o de la finalització de la garantia.

Com fer una reclamació a una entitat financera

Entre les reclamacions més freqüents a les oficines locals de consum es troben els conflictes amb bancs i altres entitats financeres. Problemes amb les hipoteques, clàusules poc clares en crèdits al consum, comissions elevades i fraus amb targetes i banca electrònica, lideren les reclamacions.

El procediment que cal seguir per tramitar una reclamació en l’àmbit bancari és diferent del de les reclamacions generals de consum. Si apareix qualsevol incidència i cal reclamar al banc, és recomanable seguir aquests passos: