General

17a edició Cercle de Comparació Intermunicipal OMIC

Els passats 3 i 5 de juny van tenir lloc al Recinte Mundet de Barcelona, els tallers de la 17a edició dels Cercles de Comparació Intermunicipal OMIC.

La participació dels municipis que en formen part va ser superior al  80% amb una valoració mitjana de 9,5 sobre 10.

Intel·ligència artificial com eina pel consum

Vull compartir com utilitzo la intel·ligència artificial aplicada al consum.

Com a eina per prendre decisions més responsables com a consumidor poso l'exemple de la compra de la meva taula de paddle surf. Genero un prompt perquè m'assessorés en funció de les meves característiques físiques i necessitats com a principiant i demano generar una llista per ordre de preferència de les 3 taules objecte d'anàlisi. Li demano que motivi la classificació i argumenti sobre les característiques diferencials de la primera en relació a la resta de taules.

La UE exigirà un nou sistema d'etiquetatge per als telèfons intel·ligents i tauletes

El nou reglament estableix requisits específics per a la inclusió d'etiquetes energètiques precises i fitxes d'informació del producte en aquests dispositius. Entre altres, els fabricants de telèfons hauran d'informar de la fitxa tècnica completa, marca y model del dispositiu, classe de eficiència energètica (de la A a la G), autonomia de la bateria per carrega completa (en hores y minuts), números de cicles, classe de resistència als cops, grau de reparabilitat i l'índex de IP de protecció davant la pols y la humitat.

La banca haurà d'assumir les pèrdues pels fraus digitals als clients

El Tribunal Suprem ha dictat una sentència clau que posa el focus en la responsabilitat dels bancs davant les estafes digitals patides pels seus clients.

La resolució judicial del 9 d'abril estableix que les entitats bancàries hauran de reemborsar immediatament les quantitats defraudades, tret que puguin demostrar que hi va haver negligència greu per part de l'usuari.

Estudi d’hàbits de consum i compra de les comarques de Barcelona

La Diputació de Barcelona ha presentat els resultats de l’Enquesta d’Hàbits de Consum i Compra 2024, que analitza els perfils, preferències, comportaments i motivacions de compra de les llars de les comarques de Barcelona. L’estudi suposa una actualització dels baròmetres anteriors, fets al 2017 i al 2019, i la Diputació de Barcelona el posa al servei dels ajuntaments, agents i entitats per orientar les polítiques públiques de promoció econòmica i desenvolupament comercial en l'àmbit local i comarcal.

“I tu, què tries?, #JoTrioComerçJust”

La Diputació de Barcelona dona suport a la campanya “I tu, què tries?, #JoTrioComerçJust”, on hi participen 168 municipis i 41 centres educatius que se celebra en el marc de la XXVI edició del mes mundial del comerç just. La campanya posa al centre el consumidor en l’acte quotidià de triar aliments que produeixen productores locals agroecològiques i cooperatives de comerç just.

Més informació

80 municipis rebran aquest maig la visita de les UMIC

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona visitaran durant el mes de maig 80 municipis barcelonins que no compten amb un servei municipal de consum, per facilitar que els veïns puguin presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament. Consulta en aquest enllaç el calendari.

1

Gràcies per la vostra participació en el Dia Mundial del Consumidor: la campanya continua!

Volem expressar el nostre agraïment a tots els ens locals que heu participat activament en aquesta campanya compartint els materials o amb actes que tenien el lema de la campanya com a focus.

La vostra implicació i el vostre compromís és clau per difondre el missatge i sensibilitzar a la ciutadania.

Una altra col·laboració amb el Dia Mundial del Consumidor a les xarxes socials

La Diputació de Barcelona també ha comptat amb la col·laboració d'en Jan Domènech dins la campanya del Dia Mundial del Consumidor amb el lema "Si sembla fake, ho és", adreçada al públic més jove.

Podeu compartir-lo a les vostres xarxes socials amb els següents enllaços:

IG: https://www.instagram.com/share/BBEOSBXgY_

TikTok: http://vm.tiktok.com/ZNdetwr7W/

"Si sembla fake, ho és" a les xarxes socials

Us adjuntem el post que ha fet la Diputació de Barcelona amb la Berta Aroca pel Dia Mundial de les Persones Consumidores.

Aquesta col.laboració, que forma part de la campanya “Si sembla fake, ho és”, està adreça a joves i adolescents.

La trobareu a Instagram i a Tiktok, us animem a compartir-la també a les vostres xarxes.

Enllaç IG:  https://www.instagram.com/share/_0UPOhzbt

Enllaç Tiktok:  https://vm.tiktok.com/ZNdeqPV88/