General

Consells per un Black Friday conscient i responsable

Des de l’Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública de la Diputació de Barcelona hem preparat una campanya, especialment adreçada a públic jove, relativa a les compres amb motiu del Black Friday i el Ciber Monday. Us convidem a compartir el recursos que trobareu en la web creada a l’efecte i a fer-ne difusió en els vostres àmbits per un Black Friday conscient i responsable.

Programació de visites de les unitats mòbils d'informació al consumidor pel mes de desembre

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona visitaran aquest mes de desembre 52 poblacions que no compten amb un servei municipal de consum, per tal que els veïns puguin presentar-hi les seves consultes i reclamacions en manera personalitzada i gratuïta.

Descarrega el pla de visites

Programació de visites de les UMIC el mes de setembre

El servei que ofereixen les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis de consum propis. El seu equip tècnic dona resposta a les consultes i reclamacions que hi fan directament els ciutadans de manera presencial. Consulta la programació del mes de setembre.

Les UMIC visitaran 83 municipis durant aquest mes de juliol

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen fent ruta en aquelles poblacions on no hi ha un servei municipal de consum específic. Gràcies a les UMIC, la ciutadania pot conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores

El TJUE recolza les posicions d’ADICAE en la macrodemanda per la clàusula terra en hipoteques

El Tribunal de Justícia de la Unió Europea ha reafirmat les posicions d'ADICAE relatives al control de transparència encara que sigui una acció col·lectiva de milers d'afectats i amb diverses entitats financeres implicades, declarant-les nul·les per manca de transparència i abusivitat. Això vol dir que tots els afectats han de ser compensats des del primer moment en què se'ls va començar a cobrar de forma indeguda.

Més imformació

L'OMIC de Logronyo crea un canal de missatgeria a WhatsApp per atendre la ciutadania

L'OMIC oferirà servei al públic mitjançant aquesta xarxa de missatgeria instantània de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 hores. Els usuaris podran formular preguntes sobre assumptes rellevants en matèria de consum que siguin breus, concisos. Per a qüestions més complexes o que requereixin el lliurament de documentació, el ciutadà haurà de contactar amb l'oficina mitjançant les vies tradicionals: telèfon, correu electrònic, formulari web i atenció presencial.

El valor de la qualitat vs la quantitat

L’Oriol Contreras, responsable de l’OMIC de Vilassar de Mar, comparteix les seves reflexions del darrer Taller de Millora dels Cercles de Comparació Intermunicipal de les OMICs en relació al valor de la qualitat vs la quantitat.

...

Reclamació de despeses hipotecàries

Si la vostra hipoteca va ser constituïda entre el 19 de juliol de 1984 i el maig de 2019, estem en termini per fer la reclamació, de la devolució per part de l’entitat financera, de les despeses generades i dels interessos meritats.

La prescripció del dret a reclamar deutes a les persones consumidores

La prescripció dels deutes i la meravellosa jurisprudència dels tribunals

Arrel de la darrera Sentencia judicial que he rebut, en relació a la prescripció del dret a reclamar deutes a les persones consumidores, em proposo analitzar novament aquesta figura jurídica -la prescripció- amb l’ànim d’aclarir certs aspectes. 

Les UMIC visitaran 86 municipis durant aquest mes de juny

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen fent ruta en aquelles poblacions on no hi ha un servei municipal de consum específic. Gràcies a les UMIC, la ciutadania pot conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores.

Calendari de visites