Novetats

El consum responsable és a prop teu

La campanya del Dia Mundial del Consumidor de la Diputació de Barcelona posa en valor i reivindica el consum de proximitat com una pràctica de consum responsable que genera una acció transformadora als municipis i ciutats.

Les UMIC visitaran 83 municipis durant aquest mes de juliol

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen fent ruta en aquelles poblacions on no hi ha un servei municipal de consum específic. Gràcies a les UMIC, la ciutadania pot conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores

dimecres
19
17:00h
Juny 2024

Què hem de fer si ens prenen els diners de la nostra banca electrònica?

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de l’Ajuntament de Mataró organitza un debat televisiu, el dimecres dia 19 de juny de 2024, a les 17h. a la sala d'actes de l'Espai Mataró Connecta (plaça de la Muralla, 21) per parlar de com reclamar al banc la devolució de quantitats transferides sense autorització si hem estat víctimes d’un frau operant amb banca electrònica o amb alguna targeta de crèdit o de dèbit.

1

Què és una targeta revolving?

Les targetes de crèdit anomenades “revolving” son un producte financer, semblant a les targetes de crèdit tradicionals, però se'n diferencien d’aquestes en el mètode de pagament: aquestes targetes permeten el cobrament ajornat mitjançant una quota que pot ser un percentatge sobre els diners utilitzats o bé una quantitat fixa, a diferència de les de crèdit, que cobren en un sol pagament les quantitats degudes (generalment a final de mes).

Com fer una reclamació a una entitat financera

Entre les reclamacions més freqüents a les oficines locals de consum es troben els conflictes amb bancs i altres entitats financeres. Problemes amb les hipoteques, clàusules poc clares en crèdits al consum, comissions elevades i fraus amb targetes i banca electrònica, lideren les reclamacions.

El procediment que cal seguir per tramitar una reclamació en l’àmbit bancari és diferent del de les reclamacions generals de consum. Si apareix qualsevol incidència i cal reclamar al banc, és recomanable seguir aquests passos:

Jornada tècnica "L’accessibilitat universal en la compra de productes, la contractació de serveis i en la gestió de les reclamacions de consum"

Bon dia,

Per a totes les tècniques i tècnics de la Xarxa Local de Consum, amb les que ahir no vàrem poder coincidir a la Jornada de Mataró, us fem arribar l'enllaç al web de la Jornada, des d'on podreu descarregar els materials d'algunes de les intervencions que es varen fer durant el matí.

Actualització de la política de privacitat

Demà entra en plena aplicació el Reglament europeu de protecció de dades (RGPD). Per aquest motiu, hem actualitzat la part que fa referència a la política de privacitat a l'avís legal de la comunitat. 

Les costes en sentències per clàusules terra

Font: CESCO, Centre d'Estudis de Consum. Institució dedicada a l'estudi doctrinal i informatiu del dret de consum. Òrgan Arbitral de Consum. (Universitat de Castella-La Mancha)

"El condenado por un suelo abusivo no debe pagar costas si hay estimación parcial de pretensiones o dudas de derecho"