Novetats

La banca haurà d'assumir les pèrdues pels fraus digitals als clients

El Tribunal Suprem ha dictat una sentència clau que posa el focus en la responsabilitat dels bancs davant les estafes digitals patides pels seus clients.

La resolució judicial del 9 d'abril estableix que les entitats bancàries hauran de reemborsar immediatament les quantitats defraudades, tret que puguin demostrar que hi va haver negligència greu per part de l'usuari.

Programació de les visites de les unitats mòbils d'informació al consumidor pel mes de juny

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona visitaran durant el mes de juny 80 municipis barcelonins que no compten amb un servei municipal de consum, per facilitar que els veïns puguin presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament.

Calendari de visites

Estudi d’hàbits de consum i compra de les comarques de Barcelona

La Diputació de Barcelona ha presentat els resultats de l’Enquesta d’Hàbits de Consum i Compra 2024, que analitza els perfils, preferències, comportaments i motivacions de compra de les llars de les comarques de Barcelona. L’estudi suposa una actualització dels baròmetres anteriors, fets al 2017 i al 2019, i la Diputació de Barcelona el posa al servei dels ajuntaments, agents i entitats per orientar les polítiques públiques de promoció econòmica i desenvolupament comercial en l'àmbit local i comarcal.

Informe Safety Gate 2024

La Comissió Europea ha presentat el seu informe anual sobre Safety Gate, el Sistema Europeu d'Alerta Ràpida per a Productes No Alimentaris Perillosos. L'any passat es van notificar 4.137 alertes, la quantitat més gran d'alertes mai registrada des del llançament del sistema el 2003. L'informe incorpora les mesures adoptades pels Estats membres de la UE, Noruega, Islàndia i Liechtenstein per evitar danys als consumidors i aturar la seva venda.

Més informació

“I tu, què tries?, #JoTrioComerçJust”

La Diputació de Barcelona dona suport a la campanya “I tu, què tries?, #JoTrioComerçJust”, on hi participen 168 municipis i 41 centres educatius que se celebra en el marc de la XXVI edició del mes mundial del comerç just. La campanya posa al centre el consumidor en l’acte quotidià de triar aliments que produeixen productores locals agroecològiques i cooperatives de comerç just.

Més informació

80 municipis rebran aquest maig la visita de les UMIC

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona visitaran durant el mes de maig 80 municipis barcelonins que no compten amb un servei municipal de consum, per facilitar que els veïns puguin presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament. Consulta en aquest enllaç el calendari.

1

Gràcies per la vostra participació en el Dia Mundial del Consumidor: la campanya continua!

Volem expressar el nostre agraïment a tots els ens locals que heu participat activament en aquesta campanya compartint els materials o amb actes que tenien el lema de la campanya com a focus.

La vostra implicació i el vostre compromís és clau per difondre el missatge i sensibilitzar a la ciutadania.

Una altra col·laboració amb el Dia Mundial del Consumidor a les xarxes socials

La Diputació de Barcelona també ha comptat amb la col·laboració d'en Jan Domènech dins la campanya del Dia Mundial del Consumidor amb el lema "Si sembla fake, ho és", adreçada al públic més jove.

Podeu compartir-lo a les vostres xarxes socials amb els següents enllaços:

IG: https://www.instagram.com/share/BBEOSBXgY_

TikTok: http://vm.tiktok.com/ZNdetwr7W/

"Si sembla fake, ho és" a les xarxes socials

Us adjuntem el post que ha fet la Diputació de Barcelona amb la Berta Aroca pel Dia Mundial de les Persones Consumidores.

Aquesta col.laboració, que forma part de la campanya “Si sembla fake, ho és”, està adreça a joves i adolescents.

La trobareu a Instagram i a Tiktok, us animem a compartir-la també a les vostres xarxes.

Enllaç IG:  https://www.instagram.com/share/_0UPOhzbt

Enllaç Tiktok:  https://vm.tiktok.com/ZNdeqPV88/

Inici de la campanya del Dia Mundial de les persones consumidores 2025

Avui li donem el tret de sortida a la campanya del Dia Mundial del persones consumidores 2025 amb el lema “Si sembla fake, ho és”, adreçada als adolescents i als joves on se’ls vol alertar dels perills que circulen per les xarxes socials i plataformes digitals, amb consells i recomanacions.

Us convidem a fer-ne difusió amb la informació i materials que trobareu a la pàgina web.