Destacats

El consum responsable és a prop teu

La campanya del Dia Mundial del Consumidor de la Diputació de Barcelona posa en valor i reivindica el consum de proximitat com una pràctica de consum responsable que genera una acció transformadora als municipis i ciutats.

Aquest març, les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor visitaran 68 municipis

Com cada mes, les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona faran ruta aquest març per poblacions de la província que no compten amb un servei municipal de consum. Concretament, les unitats aniran a 68 municipis de les comarques de l’Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Garraf, Maresme, Osona, Vallès Occidental i Vallès Oriental.

Què és una targeta revolving?

Les targetes de crèdit anomenades “revolving” son un producte financer, semblant a les targetes de crèdit tradicionals, però se'n diferencien d’aquestes en el mètode de pagament: aquestes targetes permeten el cobrament ajornat mitjançant una quota que pot ser un percentatge sobre els diners utilitzats o bé una quantitat fixa, a diferència de les de crèdit, que cobren en un sol pagament les quantitats degudes (generalment a final de mes).

La factura elèctrica recupera temporalment l’IVA general del 21%

El darrer Consell de Ministres de l'any passat va aprovar que l'IVA de l'electricitat passés del 5% al 10% i que es mantingués aquest tipus impositiu fins a finals del 2024, sempre que es complís la condició de que els preus del megawatt hora al mercat majorista es mantinguessin alts, per sobre dels 45 euros/MWh.

Com fer una reclamació a una entitat financera

Entre les reclamacions més freqüents a les oficines locals de consum es troben els conflictes amb bancs i altres entitats financeres. Problemes amb les hipoteques, clàusules poc clares en crèdits al consum, comissions elevades i fraus amb targetes i banca electrònica, lideren les reclamacions.

El procediment que cal seguir per tramitar una reclamació en l’àmbit bancari és diferent del de les reclamacions generals de consum. Si apareix qualsevol incidència i cal reclamar al banc, és recomanable seguir aquests passos:

Jornada tècnica "L’accessibilitat universal en la compra de productes, la contractació de serveis i en la gestió de les reclamacions de consum"

Bon dia,

Per a totes les tècniques i tècnics de la Xarxa Local de Consum, amb les que ahir no vàrem poder coincidir a la Jornada de Mataró, us fem arribar l'enllaç al web de la Jornada, des d'on podreu descarregar els materials d'algunes de les intervencions que es varen fer durant el matí.

Actualització de la política de privacitat

Demà entra en plena aplicació el Reglament europeu de protecció de dades (RGPD). Per aquest motiu, hem actualitzat la part que fa referència a la política de privacitat a l'avís legal de la comunitat. 

Les costes en sentències per clàusules terra

Font: CESCO, Centre d'Estudis de Consum. Institució dedicada a l'estudi doctrinal i informatiu del dret de consum. Òrgan Arbitral de Consum. (Universitat de Castella-La Mancha)

"El condenado por un suelo abusivo no debe pagar costas si hay estimación parcial de pretensiones o dudas de derecho"