Destacats

Gràcies per la vostra participació en el Dia Mundial del Consumidor: la campanya continua!

Volem expressar el nostre agraïment a tots els ens locals que heu participat activament en aquesta campanya compartint els materials o amb actes que tenien el lema de la campanya com a focus.

La vostra implicació i el vostre compromís és clau per difondre el missatge i sensibilitzar a la ciutadania.

Una altra col·laboració amb el Dia Mundial del Consumidor a les xarxes socials

La Diputació de Barcelona també ha comptat amb la col·laboració d'en Jan Domènech dins la campanya del Dia Mundial del Consumidor amb el lema "Si sembla fake, ho és", adreçada al públic més jove.

Podeu compartir-lo a les vostres xarxes socials amb els següents enllaços:

IG: https://www.instagram.com/share/BBEOSBXgY_

TikTok: http://vm.tiktok.com/ZNdetwr7W/

"Si sembla fake, ho és" a les xarxes socials

Us adjuntem el post que ha fet la Diputació de Barcelona amb la Berta Aroca pel Dia Mundial de les Persones Consumidores.

Aquesta col.laboració, que forma part de la campanya “Si sembla fake, ho és”, està adreça a joves i adolescents.

La trobareu a Instagram i a Tiktok, us animem a compartir-la també a les vostres xarxes.

Enllaç IG:  https://www.instagram.com/share/_0UPOhzbt

Enllaç Tiktok:  https://vm.tiktok.com/ZNdeqPV88/

Inici de la campanya del Dia Mundial de les persones consumidores 2025

Avui li donem el tret de sortida a la campanya del Dia Mundial del persones consumidores 2025 amb el lema “Si sembla fake, ho és”, adreçada als adolescents i als joves on se’ls vol alertar dels perills que circulen per les xarxes socials i plataformes digitals, amb consells i recomanacions.

Us convidem a fer-ne difusió amb la informació i materials que trobareu a la pàgina web.

dijous
06
09:30h
Març 2025

Curs avançat de mediació de consum

Aquesta acció formativa, planificada amb una extensió de 60 hores lectives, permet adquirir els coneixements i les habilitats necessàries en tècniques de mediació en consum requerides pel Decret 261/2019, de 10 de desembre, de modificació del Decret 98/2014, de 8 de juliol, sobre el procediment de mediació en les relacions de consum.

83 municipis rebran les visites de les unitats mòbils d’informació al consumidor aquest febrer

Com cada mes, les unitats mòbils d’informació al consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona faran ruta per poblacions de la demarcació que no compten amb un servei municipal de consum.

Els veïns d'aquestes localitats poden pujar a les UMIC per conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores, i presentar-hi les seves consultes i reclamacions sobre temes com ara les factures d'aigua, gas i electricitat, serveis bancaris o telecomunicacions. També ho poden fer per via telemàtica presentant la documentació acreditativa al seu ajuntament.

Noves guies sobre els requisits de seguretat alimentària i consum que han de complir els mercats

La Diputació de Barcelona ha elaborat dues guies informatives adreçades als municipis de la demarcació i als paradistes dels mercats municipals i dels mercats de venda no sedentària o mercats setmanals, sobre els requisits que han de complir en matèria de consum i de seguretat alimentària, respectivament.

Com fer una reclamació a una entitat financera

Entre les reclamacions més freqüents a les oficines locals de consum es troben els conflictes amb bancs i altres entitats financeres. Problemes amb les hipoteques, clàusules poc clares en crèdits al consum, comissions elevades i fraus amb targetes i banca electrònica, lideren les reclamacions.

El procediment que cal seguir per tramitar una reclamació en l’àmbit bancari és diferent del de les reclamacions generals de consum. Si apareix qualsevol incidència i cal reclamar al banc, és recomanable seguir aquests passos:

Actualització de la política de privacitat

Demà entra en plena aplicació el Reglament europeu de protecció de dades (RGPD). Per aquest motiu, hem actualitzat la part que fa referència a la política de privacitat a l'avís legal de la comunitat. 

Les costes en sentències per clàusules terra

Font: CESCO, Centre d'Estudis de Consum. Institució dedicada a l'estudi doctrinal i informatiu del dret de consum. Òrgan Arbitral de Consum. (Universitat de Castella-La Mancha)

"El condenado por un suelo abusivo no debe pagar costas si hay estimación parcial de pretensiones o dudas de derecho"