Destacats

El consum responsable és a prop teu

La campanya del Dia Mundial del Consumidor de la Diputació de Barcelona posa en valor i reivindica el consum de proximitat com una pràctica de consum responsable que genera una acció transformadora als municipis i ciutats.

Consells per un Black Friday conscient i responsable

Des de l’Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública de la Diputació de Barcelona hem preparat una campanya, especialment adreçada a públic jove, relativa a les compres amb motiu del Black Friday i el Ciber Monday. Us convidem a compartir el recursos que trobareu en la web creada a l’efecte i a fer-ne difusió en els vostres àmbits per un Black Friday conscient i responsable.

Programació de visites de les unitats mòbils d'informació al consumidor pel mes de desembre

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona visitaran aquest mes de desembre 52 poblacions que no compten amb un servei municipal de consum, per tal que els veïns puguin presentar-hi les seves consultes i reclamacions en manera personalitzada i gratuïta.

Descarrega el pla de visites

Projecte pilot per reduir els residus als mercats setmanals

La Diputació de Barcelona ha impulsat una prova pilot, en què participen tretze municipis, per millorar la sostenibilitat dels mercats setmanals, reduir i millorar la gestió dels residus generats i  fomentar el consum sostenible entre els seus clients. La demarcació compta amb 273 mercats d’aquest tipus repartits entre 186 municipis.

Noves guies sobre els requisits de seguretat alimentària i consum que han de complir els mercats

La Diputació de Barcelona ha elaborat dues guies informatives adreçades als municipis de la demarcació i als paradistes dels mercats municipals i dels mercats de venda no sedentària o mercats setmanals, sobre els requisits que han de complir en matèria de consum i de seguretat alimentària, respectivament.

divendres
22
09:30h
Novembre 2024

Presentació del nou catàleg de serveis 2024-2027

El pròxim divendres 22 de novembre de 09.30h. a 10.30h. us convidem a participar en una sessió informativa virtual (plataforma teams) per presentar-vos les novetats del Catàleg de Serveis 2025 de la Gerència de Serveis de Comerç i del Servei de Suport a les Polítiques de Consum.

Com fer una reclamació a una entitat financera

Entre les reclamacions més freqüents a les oficines locals de consum es troben els conflictes amb bancs i altres entitats financeres. Problemes amb les hipoteques, clàusules poc clares en crèdits al consum, comissions elevades i fraus amb targetes i banca electrònica, lideren les reclamacions.

El procediment que cal seguir per tramitar una reclamació en l’àmbit bancari és diferent del de les reclamacions generals de consum. Si apareix qualsevol incidència i cal reclamar al banc, és recomanable seguir aquests passos:

Actualització de la política de privacitat

Demà entra en plena aplicació el Reglament europeu de protecció de dades (RGPD). Per aquest motiu, hem actualitzat la part que fa referència a la política de privacitat a l'avís legal de la comunitat. 

Les costes en sentències per clàusules terra

Font: CESCO, Centre d'Estudis de Consum. Institució dedicada a l'estudi doctrinal i informatiu del dret de consum. Òrgan Arbitral de Consum. (Universitat de Castella-La Mancha)

"El condenado por un suelo abusivo no debe pagar costas si hay estimación parcial de pretensiones o dudas de derecho"