Apunts

El consum responsable és a prop teu

La campanya del Dia Mundial del Consumidor de la Diputació de Barcelona posa en valor i reivindica el consum de proximitat com una pràctica de consum responsable que genera una acció transformadora als municipis i ciutats.

83 municipis rebran les visites de les unitats mòbils d’informació al consumidor aquest febrer

Com cada mes, les unitats mòbils d’informació al consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona faran ruta per poblacions de la demarcació que no compten amb un servei municipal de consum.

Els veïns d'aquestes localitats poden pujar a les UMIC per conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores, i presentar-hi les seves consultes i reclamacions sobre temes com ara les factures d'aigua, gas i electricitat, serveis bancaris o telecomunicacions. També ho poden fer per via telemàtica presentant la documentació acreditativa al seu ajuntament.

Consells per un Black Friday conscient i responsable

Des de l’Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública de la Diputació de Barcelona hem preparat una campanya, especialment adreçada a públic jove, relativa a les compres amb motiu del Black Friday i el Ciber Monday. Us convidem a compartir el recursos que trobareu en la web creada a l’efecte i a fer-ne difusió en els vostres àmbits per un Black Friday conscient i responsable.

Programació de visites de les unitats mòbils d'informació al consumidor pel mes de desembre

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona visitaran aquest mes de desembre 52 poblacions que no compten amb un servei municipal de consum, per tal que els veïns puguin presentar-hi les seves consultes i reclamacions en manera personalitzada i gratuïta.

Descarrega el pla de visites

Projecte pilot per reduir els residus als mercats setmanals

La Diputació de Barcelona ha impulsat una prova pilot, en què participen tretze municipis, per millorar la sostenibilitat dels mercats setmanals, reduir i millorar la gestió dels residus generats i  fomentar el consum sostenible entre els seus clients. La demarcació compta amb 273 mercats d’aquest tipus repartits entre 186 municipis.

Noves guies sobre els requisits de seguretat alimentària i consum que han de complir els mercats

La Diputació de Barcelona ha elaborat dues guies informatives adreçades als municipis de la demarcació i als paradistes dels mercats municipals i dels mercats de venda no sedentària o mercats setmanals, sobre els requisits que han de complir en matèria de consum i de seguretat alimentària, respectivament.

103 poblacions rebran visites de les UMIC el mes d’octubre

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona viatgen per la demarcació visitant els municipis de menys de 20.000 habitants que no disposen de servei municipal de consum.

Les UMIC permeten els ciutadans conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a consumidors. També faciliten material informatiu i consells sobre alguns dels temes més consultats pels ciutadans, per exemple com estalviar en les factures d'aigua, gas i electricitat, o les clàusules en contractes hipotecaris, telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.

Programació de visites de les UMIC el mes de setembre

El servei que ofereixen les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis de consum propis. El seu equip tècnic dona resposta a les consultes i reclamacions que hi fan directament els ciutadans de manera presencial. Consulta la programació del mes de setembre.

Les UMIC visitaran 83 municipis durant aquest mes de juliol

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen fent ruta en aquelles poblacions on no hi ha un servei municipal de consum específic. Gràcies a les UMIC, la ciutadania pot conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores

El TJUE recolza les posicions d’ADICAE en la macrodemanda per la clàusula terra en hipoteques

El Tribunal de Justícia de la Unió Europea ha reafirmat les posicions d'ADICAE relatives al control de transparència encara que sigui una acció col·lectiva de milers d'afectats i amb diverses entitats financeres implicades, declarant-les nul·les per manca de transparència i abusivitat. Això vol dir que tots els afectats han de ser compensats des del primer moment en què se'ls va començar a cobrar de forma indeguda.

Més imformació