Jornada tècnica "L’accessibilitat universal en la compra de productes, la contractació de serveis i en la gestió de les reclamacions de consum"

Bon dia,

Per a totes les tècniques i tècnics de la Xarxa Local de Consum, amb les que ahir no vàrem poder coincidir a la Jornada de Mataró, us fem arribar l'enllaç al web de la Jornada, des d'on podreu descarregar els materials d'algunes de les intervencions que es varen fer durant el matí.

Dia Mundial de les persones consumidores - Ajuntament de Mataró (mataro.cat)

També us fem arribar la "Guia de Consum Accessible", que es va editar en el format de "lectura fàcil" i que ajuda a donar a conèixer els drets de les persones consumidores amb discapacitat intel·lectual.

Aviat trobarem els vídeos de les diferents intervencions, també en llengua dels signes i amb subtitulació.

Esperem que aquests materials ens puguin servir a totes i tots els membres de la Xarxa Local de Consum, en el nostre treball diari, des de les nostres OMIC i a crear comunitat.

Des de Mataró us agraïm molt la vostra assistència i la vostra participació en la Jornada d'ahir, on ens varen acompanyar també les associacions de persones consumidores i les entitats del tercer sector, especialitzades en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat funcional o intel·lectual.

Tenim un llarg camí per recórrer, per defensar els drets d'aquests col·lectius de persones consumidores, de la millor manera i de la forma més eficaç que sigui possible i tant el Codi de Consum de Catalunya, com el nou Codi d'Accessibilitat de Catalunya, ens dona un termini de tres anys, un cop es publiqui, per transformar les nostres OMIC i les nostres Juntes Arbitrals Municipals de Consum, en serveis públics totalment accessibles i amb un personal format en l'àmbit de la diversitat funcional i intel·lectual.

No és pas el primer repte amb els que ens enfrontem, el personal que estem a les OMIC, OCIC I OPIC i ben segur que ens en sortirem amb èxit, de la mateixa manera que ens hem anat adaptant a les noves realitats socials per atendre a tota la ciutadania.

Els materials que ha preparat el Servei de Suport a les Polítiques de Consum en són un clar exemple.

Bona setmana del dia Mundial de les persones consumidores!!

Llòria Llauradó, Meritxell

Bravo, Francesc Xavier!!! Un crac, com sempre!! Gràcies!

Riera Termes, Ferran

Felicitats Francesc Xavier. Un luxe