Apunts

Estudi d’hàbits de consum i compra de les comarques de Barcelona

La Diputació de Barcelona ha presentat els resultats de l’Enquesta d’Hàbits de Consum i Compra 2024, que analitza els perfils, preferències, comportaments i motivacions de compra de les llars de les comarques de Barcelona. L’estudi suposa una actualització dels baròmetres anteriors, fets al 2017 i al 2019, i la Diputació de Barcelona el posa al servei dels ajuntaments, agents i entitats per orientar les polítiques públiques de promoció econòmica i desenvolupament comercial en l'àmbit local i comarcal.

“I tu, què tries?, #JoTrioComerçJust”

La Diputació de Barcelona dona suport a la campanya “I tu, què tries?, #JoTrioComerçJust”, on hi participen 168 municipis i 41 centres educatius que se celebra en el marc de la XXVI edició del mes mundial del comerç just. La campanya posa al centre el consumidor en l’acte quotidià de triar aliments que produeixen productores locals agroecològiques i cooperatives de comerç just.

Més informació

Inici de la campanya del Dia Mundial de les persones consumidores 2025

Avui li donem el tret de sortida a la campanya del Dia Mundial del persones consumidores 2025 amb el lema “Si sembla fake, ho és”, adreçada als adolescents i als joves on se’ls vol alertar dels perills que circulen per les xarxes socials i plataformes digitals, amb consells i recomanacions.

Us convidem a fer-ne difusió amb la informació i materials que trobareu a la pàgina web.

Noves guies sobre els requisits de seguretat alimentària i consum que han de complir els mercats

La Diputació de Barcelona ha elaborat dues guies informatives adreçades als municipis de la demarcació i als paradistes dels mercats municipals i dels mercats de venda no sedentària o mercats setmanals, sobre els requisits que han de complir en matèria de consum i de seguretat alimentària, respectivament.

L'OMIC de Logronyo crea un canal de missatgeria a WhatsApp per atendre la ciutadania

L'OMIC oferirà servei al públic mitjançant aquesta xarxa de missatgeria instantània de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 hores. Els usuaris podran formular preguntes sobre assumptes rellevants en matèria de consum que siguin breus, concisos. Per a qüestions més complexes o que requereixin el lliurament de documentació, el ciutadà haurà de contactar amb l'oficina mitjançant les vies tradicionals: telèfon, correu electrònic, formulari web i atenció presencial.

El valor de la qualitat vs la quantitat

L’Oriol Contreras, responsable de l’OMIC de Vilassar de Mar, comparteix les seves reflexions del darrer Taller de Millora dels Cercles de Comparació Intermunicipal de les OMICs en relació al valor de la qualitat vs la quantitat.

...