Apunts

El TJUE recolza les posicions d’ADICAE en la macrodemanda per la clàusula terra en hipoteques

El Tribunal de Justícia de la Unió Europea ha reafirmat les posicions d'ADICAE relatives al control de transparència encara que sigui una acció col·lectiva de milers d'afectats i amb diverses entitats financeres implicades, declarant-les nul·les per manca de transparència i abusivitat. Això vol dir que tots els afectats han de ser compensats des del primer moment en què se'ls va començar a cobrar de forma indeguda.

Més imformació

Reclamació de despeses hipotecàries

Si la vostra hipoteca va ser constituïda entre el 19 de juliol de 1984 i el maig de 2019, estem en termini per fer la reclamació, de la devolució per part de l’entitat financera, de les despeses generades i dels interessos meritats.

La prescripció del dret a reclamar deutes a les persones consumidores

La prescripció dels deutes i la meravellosa jurisprudència dels tribunals

Arrel de la darrera Sentencia judicial que he rebut, en relació a la prescripció del dret a reclamar deutes a les persones consumidores, em proposo analitzar novament aquesta figura jurídica -la prescripció- amb l’ànim d’aclarir certs aspectes. 

Què és una targeta revolving?

Les targetes de crèdit anomenades “revolving” son un producte financer, semblant a les targetes de crèdit tradicionals, però se'n diferencien d’aquestes en el mètode de pagament: aquestes targetes permeten el cobrament ajornat mitjançant una quota que pot ser un percentatge sobre els diners utilitzats o bé una quantitat fixa, a diferència de les de crèdit, que cobren en un sol pagament les quantitats degudes (generalment a final de mes).

Com fer una reclamació a una entitat financera

Entre les reclamacions més freqüents a les oficines locals de consum es troben els conflictes amb bancs i altres entitats financeres. Problemes amb les hipoteques, clàusules poc clares en crèdits al consum, comissions elevades i fraus amb targetes i banca electrònica, lideren les reclamacions.

El procediment que cal seguir per tramitar una reclamació en l’àmbit bancari és diferent del de les reclamacions generals de consum. Si apareix qualsevol incidència i cal reclamar al banc, és recomanable seguir aquests passos:

Nou guió radiofònic: Campanya del Dia Mundial del Consumidor 2022: serveis bancaris

Hem incorporat un nou guió radiofònic elaborat per l'equip de tècnics del nostre servei que intervenen en els mitjans de comunicació i que trobareu en l'apartat del menú situat a la part dreta superior de la pàgina de la comunitat virtual. 

El guió explica la campanya del Dia Mundial del Consumidor 2022 de la XLC. Aquest any s'ha escollit la temàtica dels serveis bancaris.                                               

AVÍS: Ja us podeu descarregar els recursos comunicatius de la campanya del Dia del Consumidor 2022

Aquest any la campanya commemorativa del Dia Mundial del Consumidor de la XLC té per lema "Serveis bancaris: coneix els teus drets", i com de costum, està adreçada a la ciutadania.